26 januari 2009

Green Marketing meeting

Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden. Klik hier voor het verslag.

De volgende Clean & Unique meeting met thema Passie vindt plaats op 2 april 2009. Klik hier voor meer informatie.

5 februari 2009 is de vierde Clean & Unique platform bijeenkomst georganiseerd. Het thema was 'Promotie' (na een reeks van People, Planet en Profit) en gaat in op de positionering en marketing van verantwoorde (kleding) merken en producten. De doelgroepen zijn kleine modebedrijven en ontwerpers, maar ook andere geinteresseerden zijn welkom.

Programma: 
14.00u Ynzo van Zanten van GreenInc.
Ynzo heeft o.a. het Engelse Innocent Drinks op het Europese vasteland geintroduceerd. Hij is dus ervaringsdeskundige in het succesvol positioneren en promoten van een nieuw, hip en duurzaam concept. 

14.25u Bea Correa van Mindwhatyouwear
Bea is een Braziliaanse ontwerpster woonachtig in Amsterdam. Zij runt het guerrilla modelabel Mindwhatyouwear dat vooral online goed bekend is. Ook organiseert ze regelmatig de pop-up markt SALE waar kleine modebedrijven en ontwerpers hun creaties kunnen tonen en verkopen. Hoe genereert zij al die publiciteit?

14.50u Gerard de winter van Koncerna
Koncerna is een marketing strategie bureau waar mensgerichte marketing centraal staat. Gerard vertelt over de gevolgen die een MVO benadering met zich meebrengt voor je positie en je marketing. 

15.15 PAUZE met koffie en thee

15.45 Dewi Pinkster van YUGA
Yuga is een nieuwe frisse kledingwinkel in Haarlem, waar 'fashion meets fair'. Dewi heeft dagelijks te maken met de verkoop van 'duurzame' kleding. Hoe interesseer je klanten en hoe reageren zij op het Yuga concept? 

16.10 Kentroy Yearwood van Intoxica
Intoxica is een bekend designer jeanslabel dat in de grote modesteden zoals Parijs, New York en Tokyo vertegenwoordigd is. Het label is een reactie op de onethische massaproductie en pioniert in de ontwikkeling van unieke ecologische stoffen en bewerkingen. Kentroy vertelt over de positie en presentatie van Intoxica binnen de bestaande modecultuur.

16.35 Tim van Looijen van Mudjeans
Dit nieuwe bedrijf timmert hard aan de weg met 'schone' jeanswear. De bedoeling is om deze lijn bij grote retailers in Belgie en Nederland in de winkels te krijgen. Hoe wordt dit in de branche ontvangen?

De locatie is: Hoog Brabant, Hoog Catharijne, Utrecht.
Entree: €25,- p.p.
Je kunt je tot en met 4 februari nog aanmelden door je naam, bedrijfsnaam te sturen naar cleanunique@elsewear.org. Wees snel, want de meeste plekken zijn al weg!

Het Clean & Unique project wordt ondersteund door NCDO.
De locatie van deze meeting wordt gesponsord door de Rabobank Foundation.